مقالات

طراحی و تولید مخزن grp آتش نشانی

طراحی و تولید مخزن grp آتش نشانی

طراحی و تولید بزرگترین مخزن grp آتش نشانی در شرکت فراساخت نوین زرفام

مخزن ‌های GRP (پلی استر تقویت شده با شیشه) آتش ‌نشانی، به عنوان یکی از راهکارهای پیشرفته و موثر برای ذخیره ‌سازی آب در سیستم ‌های آتش ‌نشانی، به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود، به شدت مورد توجه قرار گرفته ‌اند. این مخازن از جنس GRP ساخته شده و دارای ویژگی ‌هایی همچون مقاومت بالا در برابر خوردگی، سبکی، عایقی بودن در برابر حرارت و الکتریسیته، و مقاومت در برابر ضربه می ‌باشند. علاوه بر این، این مخازن به دلیل ساختار ساده و عدم نیاز به نگهداری زیاد، به راحتی قابل نصب و استفاده هستند. با توجه به اهمیت بحرانی ذخیره آب در سیستم‌ های آتش ‌نشانی، مخازن GRP آتش ‌نشانی به عنوان یک گزینه مطمئن، مقرون به صرفه و عملی برای این منظور شناخته می ‌شوند.

طراحی و تولید مخزن grp آتش نشانی

طراحی و تولید مخزن grp آتش نشانی

 شرکت فراساخت نوین زرفام با بیش از بیست سال سابقه در تولید قطعات کامپوزیتی و ساخت صدها مدل مخزن فایبرگلاس GRP برای شرکت‌ ها و ارگان‌ های مختلف اقدام به تولید بزرگترین مخزن آتش ‌نشانی با حجم ۲۰ هزار لیتر کرده است.

مخزن  GRP آتش ‌نشانی فراساخت از جنس رزین وینیل استر با طراحی سازه کامپوزیتی خاص طراحی و تولید شده است که بر روی یک کشنده اسکانیا نصب می شود. از ویژگی های بارز و قابل توجه در این مخزن می توان به وزن پایین آن نسبت به مخزن استیل، کیفیت بالای سطح داخل مخزن و پوشش انتی باکتریال جهت جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی مخزن آتش ‌نشانی اشاره کرد. مخازن تولید شده توسط این شرکت با دو ورودی منهول مجزا طراحی شده و منطبق با استاندارهای بین المللی من جمله NFPA  طراحی و اجرا شده است.

مخازن آتش نشانی تولید شده دارای فلنج های GRP مقاوم و مستحکم بوده و اتصالات استیل در مخزن با شیوه ای نوین نصب شده است. استحکام میان فلز و کامپوزیت برابر استحکام بدنه کامپوزیتی است که منجر به دوام بالا و آب بندی کامل و عمر مفید اتصال بالاتر از مخازن استیل شده است. اتصال مخزن با ظرفیت ۲۰ هزار لیتر با یک سازه یکپارچه  GRP بسیار مستحکم که در محل اتصالات دمپرها تقویت شده صورت گرفته است .

لازم به ذکر است مخازن آتش‌نشانی GRP شرکت فراساخت نوین زرفام داری گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *